Share pe Facebook

Cel puțin în România, menirea unei postări pe site pare a fi aceea de a fi distribuită pe Facebook. Un lucru normal, dacă îți dorești ca postările să-ți fie citite de cât mai multe persoane.

Share-ul însă îți poate dăuna dacă nu îl faci cum trebuie. Facebook caută prin pagină și își extrage singurel elementele de care nevoie: imagine, titlu, descriere, autor. Dacă îl lași să se descurce, el va lua la întâmplare și te vei trezi cu o imagine care nu este relevantă pentru postarea respectivă sau chiar cu o descriere nepotrivită.

Pentru că nu înțelege ce se întâmplă în site-ul tău, dar recunoaște acest lucru, Facebook acceptă sugestii. Astfel, îi poți spune exact ce imagine și ce texte să folosească. Standardizarea se face prin Open Graph protocol și se poate verifica cu Open Graph Object Debugger oferit de Facebook.

Recomand folosirea debugger-ului după fiecare postare. Practic, așa forțezi indexarea noii pagini și poți verifica dacă vor fi afișate informațiile corect. După fiecare modificare, în special a titlului sau a imaginii reprezentative, este chiar obligatoriu să reindexezi pagina, altfel Facebook nu își va actualiza informațiile.

Eu folosesc WordPress ca platformă pentru majoritatea site-urilor. Pentru a putea modifica ce se trimite către Facebook, folosesc un plugin: SEO Yoast. Pe lângă multitudinea de setări pe care le poți face pentru a optimiza site-ul pentru motoarele de căutare, oferă posibilitatea de a modifica ce se trimite prin Open Graph. Poți stabili atât la nivel global, cât și individual pe fiecare pagină în parte informația trimisă.

Sper să ajute pe cineva informațiile astea, dar cel mai mult, sper să nu mai văd distribuiri pe Facebook ale căror imagini nu au nicio treabă cu ce apare pe site.